Onze
klasdeur was op slot? Direct waren de kleuters betrokken door de eigen sleutels
te proberen. Ze overlegden met elkaar, testten om de beurt hun sleutel en
zochten samen naar een oplossing. Het was Poppel die met de sleutels speelde.
- De
meegebrachte sleutels werden uitvoerig bekeken en benoemd. Deze werden ook nog
gebruikt voor hoekverrijking.
- De
deurkruk, het sleutelgat en het slot uit de deur vormden samen een mooi geheel.
Technisch was dit een sterk voorbeeld. De kleuters genoten ervan.
- Het
schilderwerk was deze week een sleutelgat. In samenstelling met een kleurprent
werd dit één mooi geheel. Het kleien van de sleutelhanger verliep vlot. Zowel
het resultaat en het proces waren leuk.
- De
zoektocht door de school bracht ons bij vele deuren en vele juffen erachter.
Ook broers en zussen vonden we terug!
- Ons
spelletje “Onder het laken” met het liedje Bim bam buisje was een hit. De
deurbellen klonken luid en vrolijk.
- Het
Bijbelverhaal Zaccheus bracht ons weer bij respect hebben voor elkaar. Eerlijk
spel spelen is een oefening van alle dag.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten