De meegebrachte foto’s
werd en met een fotoronde in groepjes bekeken. Kleuters konden vrijuit
vertellen. Groepsgenoten vullen aan of stellen vragen. Daarna vonden de dierenfoto’s
een plekje op ons magneetbord.
Gedurende de week
werden verschillende dieren waargenomen: de hamster van Wout, de hond en kip
van Lena, de hond van Juline, het konijn van Anna en Roos. Dit gaf aanleiding
tot vergelijk: huis – of boerderijdieren, groot – klein, in – uit kooi, …
Het bezoek aan de dierenarts was een topper. Zo stelden we samen de diagnose op voor de zieke
poes, ontdekten we dat een poes met drie poten nog verder kon en leerden we dat
honden ook gewogen worden. Op het einde kregen we een leuke handschoenballon!
Bedankt dierenarts Tim en Wouter voor het leerrijke bezoek!
In de klas werd ook een dierenartspraktijk nagemaakt. Waar we spulletjes van Amber mochten gebruiken!
We knutselden een
gekke hond of kat, tekenden ons eigen huisdier en bouwden mooie manden of
huizen voor de knuffeldieren. In onze winkel waren knuffeldiertjes te koop. En de
poezenpuzzels werden in groep tot een goed einde gebracht.
In het
Bijbelverhaal: “De ark van Noah” ontdekten we dat ruzie kan bijgelegd worden om
zo een mooie wereld te creëren.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten