WELKOM OP DE BLOG VAN DE POPPELKLAS


De kinderen van de tweede kleuterklas van de Langeledeschool willen jullie graag laten zien hoe ze spelen en werken in de klas.
De juf zal af en toe foto’s van het klasleven op de blog plaatsen.
Op deze manier kunnen jullie ook meegenieten van de leuke gebeurtenissen van uw kleuter.

donderdag 26 mei 2011

Piraten 1


Liefste ouders,
Maandag kwamen we niet binnen in onze klas maar in een heus piratenschip. Aan de deur hing een gek briefje: een fles met iets in en een pijl eronder. Dat moest nodig onderzocht worden. We speurden de Lange Lede af op zoek naar zo’n fles. Eenmaal gevonden, bleek er een brief in te zitten met een stukje van een schatkaart. Hij was geschreven door een echte piratenkapitein. In ruil voor stukjes van de schatkaart volbrachten we als echte piraten alle opdrachten. We maakte samen een planning zodat we elke dag iets te doen hadden. Maandag maakten we een gouden kompas versierd met diamanten, papegaaienpluimen, goudschilfers, zeeschelpen… Om deze makkelijker te kunnen vervoeren werd er nog geen water in gedaan. Daar moet op het thuisfront voor gezorgd worden.
Dinsdag stond een race door de jungle op het programma. Met behulp van opdrachtkaarten vonden we onze weg doorheen het oerwoud en verdienden we echte goudstukken. Achteraf werd er nagegaan welke piraat de grootste schat verzameld had. Woensdag maakten we een sabel. De kling werd rijk bekleefd met zilver(papiertjes). Het gevest (= handvat) werd met het puntje van de vinger bestempeld.  De fijne motoriek kwam hier goed van pas. Donderdag zetten we ons sportiefste beentje voor op Rollebolle in Zelzate. Vrijdag werd er druk geoefend op het wegen van schatten. Eindelijk hadden we alle stukjes van de kaart bemachtigd. De zoektocht naar de schat kon worden gestart. Hij lag verstopt nabij de zandbak. Er zat voor iedereen een Piet Piraathoed, een snoepje en piratentatoeage in. In de klas werd alles eerlijk verdeeld, zoals de piratencode ons dit voorschrijft.
Groetjes,
Juf Magalie (stagiare)

Geen opmerkingen: